Kuikens seksen vraagt veel ervaring, en per ras kan dat weer anders kan zijn.
Bij enkele rassen (kleurslagen) hebben haantjes een andere kleur dan hennetjes, dus dan is het makkelijk.
Bij kippen met een enkele kam kun je vaak na 2 of 4 weken al redelijk zien wat de haantjes zijn, want dan ontwikkelt de kam sneller. Bij kippen met een rozenkam zie je dat verschil pas na 3 of 4 maanden.
Jonge haantjes hebben een iets langere nek en dikkere pootjes dan hennetjes,maar het is erg gokken om daar op te selecteren.
Dus is het antwoord op je vraag: een echte kippenkenner kan het verschil waarschijnlijk wel zien, maar ook dan pas als hij/zij ervaring heeft met dat specifieke ras.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja klopt naar zon iemand ben ik dus opzoek