Waarom zit er een pluim(pje) op de achterkant van een verdovingspijltje?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
2.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zodat je kunt zien of je je doel geraakt hebt. En dus dat het dier verdoofd is.
LeonardN
6 jaar geleden
Ah. Ok ging uit van richting.

Antwoorden (1)

De pluim is voor de afdichting in de blaaspijp. Zonder pluim zou er te veel lucht langs de pijl gaan en zou de pijl onvoldoende vaart krijgen om in de huid van het te verdoven dier door te dringen.
Tevens zorgt de pluim er voor dat de pijl tijdens de vlucht rechtuit gaat.
Toegevoegd op 04 maart 2018 18:57: tekst
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel!