Mijn katten doen alleen diarree ,komt dat door de melk ?

Zo ja , wat moet ik dan geven voor te drinken??(ze lusten geen water !!)??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (11)

Melk is niet goed voor katten. Ze zullen toch water moeten leren drinken:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Katten mogen geen gewone melk. Wel af en toe een beetje kattenmelk. Je kat MOET water drinken. gewoon niks anders dan water geven ze krijgen vanzelf dorst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hai, even 'n tip: als je langzaam maar zeker de melk gaat verdunnen met water en ze tenslotte alleen maar water te drinken krijgen, dan gaat dat prima! Ik spreek uit ervaring; heb al 5 kittens op deze manier aan water laten wennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ze geen water lusten(allemaal?)is raar.
Ik kan het me niet voorstellen ook.
Gewoon een bakje water geven,als ze echt dorst hebben drinken ze dat echt wel op,uiteindelijk.
En het kan zeker dat ze diaree hebben als je ze gewone melk geeft,dat is echt slecht voor ze!
Je kan speciale kattenmelk kopen.
Of kattenmelk en water mengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
veel katten kunnen niet tegen de lactose in melk.
het beste is toch je katten te wennen aan het drinken van water.
in eerste instantie kan je er wat speciale melk voor katten door mengen.
bied op meerdere plaatsen water aan, en ververs sommige bakken niet al te vaak.
vang regenwater op, veel katten vinden dit heerlijk.
wat viyo (een speciaal gezond kattendrankje) mengen helpt misschien.
tot slot vinden sommige katten een kattenfontein helemaal het einde.
succes!
Rieneke1
12 jaar geleden
Ja mede daardoor een kat is niet gek,als je water en een bak melk neerzet gaat hij/zij natuurlijk voor de melk.Helemaal in 1 keer overgaan naar water ze krijgen wel dorst en drinken dan heus wel ,maar jij moet volhouden en niet toegeven o wat zielig,die beesten zijn echt niet gek en als ze buiten komen is er zowiezo wel drinken ookal zie je dat zelf niet.Enne regelmatig wormkeur en vlooienbehandeling helpt ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Katten kunnen niet tegen melk, lactose kunnen ze niet omzetten en zelf erg ziek van worden.

Ze krijgen vanzelf dorst, dus als je gewoon water neerzet dan gaan ze dat vanzelf drinken! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Melk is voor baby-koeien, niet voor katten. Dus weg met dat koeiensap!
In de natuur drinken katten ook geen melk; ze eten nat vlees en krijgen daardoor nagenoeg al het vocht binnen dat ze nodig hebben. Als ze daarnaast nog dorst hebben, drinken ze water. Dus zet een bakje water neer, als ze echt dorst hebben, gaan ze dat heus wel drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus eigenlijk ook onzin dat mensen melk drinken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist. Jij snapt hem. Zuigelingen drinken melk, bij voorkeur van hun moeder. Daarna moet je het alleen doen als je het lekker vindt. Het is nergens goed voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch wordt er ontzettend gehamerd op het belang van calcium; van media en internet krijg ik soms het idee dat je spontaan osteoporose krijgt als je een dag geen melk drinkt. Ook onzin?
Probeer het eens anders...Wij hebben er drie en die lebberen het liefste uit alles wat maar niet op een gewoon waterbakje lijkt. Een grote" soepkom" gekocht bij het tuincentrum staat hier buiten op een tafeltje. Vol met regenwater of gewoon water...het blijft een feestje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt die van mij alleen maar uit vijver lekkere vissmaak!!
Als ze alsnog niet drinken als je geen melk meer geeft kan je altijd nog een blikje geven. Als je er 1 per dag geeft maximaal hebben ze genoeg vocht binnen gehad voor de dag (ligt wel een beetje aan de warmte van het weer). Aangezien een blikje uit +/- 70% vocht bestaat.
Ook al drinken ze regenwater zet er dan ook altijd een bakje met schoon vers water neer en ververs het water elke dag. Er zijn katten die elke dag vers water willen en het is ook beter. Maar idd zoals iedereen hier zegt ze krijgen vanzelf dorst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze "lusten"geen water...
:roflmao:
Mensen die dat zeggen vind ik al zwaar overtrokken, maar een DIER dat gene water lust ?
Ja, een dier dat geen dorst heeft zal wel melk drinken, voor de lekker (hoewel zeer ongezond), maar met 'lusten' heeft dat helemaal niets te maken.

Blijkbaar redden je (zwerf?)katten zich op het gebied van drinken uitstekend. Even los van het feit dat het nooit verstandig is zwerfkatten te voeren, omdat dat het probleem eerder vergroot dan oplost., zou je om ze te verwennen hooguit wat speciale kattenmelk kunnen geven. Gekker moet je het niet maken.