Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk dier staat op het logo van Alfa bier?

Op het logo van Alfa zijn drie dierenhoofden afgebeeld. Wat voor dieren zijn dit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
4.3K
LeonardN
6 jaar geleden
Eenden of ganzen zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou ook zeggen een eend, maar krijg zo niets gevonden over het familiewapen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

daar zijn meer antwoorden op te geven:

1) bokbier van Alfa: een bok, overigens niet op de "verpakking voor de lentebok"uitgave
2) de andere biertjes in het assortiment dragen een familieschild, vermoedelijk verwijzend naar de familie Meens die in het limburgse Thull een bier hebben gebrouwen vanuit de plaatselijke bron. Als je kijkt naar meer familiewapens en onderstaande bronnen vind je het gebruik van de kraanvogel als toponiem en als verwijzing naar de kraanvogel als de "gulden haan" , Bier heeft een goudkleur en de kraanvogel was de trots van Limburg en herrinnerd aan de herkomst en geschiedenis. iets waar deze familiebrouwerij trots op is! nu nog trouwens, beschermd maar florerend beestje daar. ik durf dus een gokje te wagen op driemaal het kopje van een kraanvogel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding