Mijn kat bijt super hard en dat eigenlijk alleen naar mij. Maar andere bijt hij niet zo fel. Hij is nu 4 maanden hoe kan ik dit veranderen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Vermoedelijk heb je de nestgenootjes van jouw kitten te vroeg naar elders laten verhuizen. Volgens de laatste inzichten is het geen goed idee een kitten eerder te scheiden van moeder en/ of nestgenootjes. Onder andere omdat ze al spelenderwijs leren om te gaan met frustratie, en grenzen te respecteren. Lessen die je als mens nooit zo goed aan je kitten kan geven. Allereerst: je handen zijn alleen om mee te aaien, niet om mee te spelen. Spelen doe je met een veter, hengeltje, propje enz. Geef je kitten ook een oude sok gevuld met valeriaanwortel om zich heerlijk op uit te leven. En wat betreft het aaien: wij mensen aaien een kat niet zo gek vaak op een dag, maar dan wel lang. Veel katten echter zouden graag wat vaker geaaid worden, maar dan wel veel en veel korter. Overdrijf dus niet: en leer je kitten z'n gedrag "lezen ". Je katje grijpt je meestal niet uit het niets, maar geeft door subtiele signalen aan dat hij ieder moment los kan gaan. De oortjes gaan iets naar achter, of het staartpuntje gaat trillen, de pupillen worden wijder. Meteen ophouden is dan het devies. Als het te laat is en hij heeft je al te pakken, bevries dan zo mogelijk, en trek je hand terug zodra de kleine loslaat. Straf hem zeer zeker niet voor dit gedrag! Behandel de kleine met zachtheid en begrip. Toegevoegd na 3 minuten: Correctie: is het geen goed idee een kitten voor 15 weken te scheiden van moeder en/ of nestgenootjes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100