Wat kan ik doen voor mijn verkouden ratje?

Ik heb gisteren 2 nieuwe ratjes gekocht, maar nou blijkt een van mijn ratjes een klein beetje te snotteren. Ze zijn allebei 9 weken oud. Ik vroeg me af of andere mensen hier ook last van hadden en hoe die het hebben opgelost. En hoe zou ik de kleine verkoudheid kunnen verlichten tot ik naar de dierenarts ga?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het beste kun je naar de dierenarts, een beetje snotteren gaat al snel over in een oorontsteking of longontsteking, en dat kan dodelijk zijn. Zeker als ze zo jong zijn kun je het beste een goed kuurtje halen. Toegevoegd na 3 minuten: Tot die tijd kan bisolvon in het drinkflesje. Maar wacht niet te lang met DA, de gezondheid kan hard achteruitgaan. "Bisolvon, ofwel broomhexine zonder suiker/zoetstof van een ander merk, werkt slijmverdunnend en kan ondersteunend werken bij een luchtweginfectie. Naast het geven van antibiotica van de dierenarts geef je dan bisolvon door het drinkwater of direct. Dosering: Bij een sterkte van 8mg/5ml 4 ml bisolvon met 96 ml water Bij een sterkte van 4mg/5ml 8 ml bisolvon met 92 ml water" Toegevoegd na 5 minuten: Hier staat veel info: http://nl.tammeratten.wikia.com/wiki/Luchtweginfecties De Tamme Ratten Facebookgroep is ook een aanrader, hier geven ze goed advies over medische dingen, kooi inrichting etc.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100