krijgt cavia wel voldoende lucht wanneer hij opgewonden en blij piept?

Wanneer m'n cavia (beer van 5 maanden) opgewonden piept lijkt het net of er lucht "ontsnapt"? Zo klinkt het tenminste.. of alsof ie niet genoeg lucht binnen krijgt, benauwd? Hij is wel zeer actief, eet, drinkt goed. Zit niet op zaagsel of ander stoffig materiaal. Als ie gewoon ademt hoor je ook niks.. t is alleen als ie piept uit blijschap.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren

Antwoorden (1)

het gefluit van een cavia is gewoon het oorspronkelijke geluid van een cavia. Dat heeft niets met benauwdheid te maken. Cavia 's vereisen wel speciale zorg. Ze kunnen inderdaad niet goed tegen stof dus gewoon zaagsel is geen goede bodemvervuiling voor ze. Stro is goed in de winter omdat ze huur onder kunnen kruipen en als dat niet nodig is kan beukensnip ook goed werken. Dat stuift niet. Een nette zoals primaten kunnen zee nauwelijks vitamine C aanmaken. Dat zaak dus bijgevoegd moeten worden of door speciaal cavalier te geven aangevuld moeten worden. Kanijnenvoer geven is een vaak gemaakte vergissing.

Toegevoegd na 1 uur:
Neem de spelfouten niet te kwalijk. Een telefoon is eigenlijk niet de beste manier om te schrijven.