Wat is dit voor een vliegbeest?

- Komen op licht af
- Gaan moeilijk dood
- Ze hebben een harde schild
- Ze zijn super klein 1mm?
- Ik ben in Spanje - Murcia
- Ik Denk dat ze bijten of steken?"

- Extra vraag; Ze laten toch geen eitjes in kleding of ergens waar ik voor op moet passen?

Dank jullie

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren

Antwoorden (1)

Het insectje lijkt veel op een tabakskever, Lasioderma serricorne. Behalve dat deze schade aanricht in voorraden tabak kan hij dat ook doen in voorraden gedroogde vruchten. Maar hij lust tevens koeken, cacaobonen, zaden, kruiden, rijst, vijgen, paprika’s, pinda's, gedroogde vis en vismeel. Hij kan goed vliegen en houdt van warmte. Op zoek naar voedsel kan de tabakskever van de ene naar de andere partij vliegen.