wat is het verschil tussen een Ierse wolfshond en een gewone wolf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dieren
1.3K

Antwoorden (3)

Een wolf is een roofdier wat onder de hondachtigen valt. Het is een roofdier dat in de natuurlijk leeft. Elke hond die je hier op straat ziet, is een afstammeling van de wolf. Rassen werden zodanig met elkaar gekruist, dat er een nieuw ras ontstond, Dit dus ook met een ierse wolfshond. Dit is lang geleden gebeurt want het ras gaat terug in 1400 v Christus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Ierse Wolfshond is van oorsprong gefokt om (o.a.) te jagen op wolven.
Een wolf is een stuk kleiner dan een Ierse Wolfshond en ook qua bouw en kleur zit er een groot verschil. Een IW heeft een ruwharige vacht, een wolf een gladharige.
Waarschijnlijk bedoel je met je vraag dan ook geen Ierse Wolfshond, maar meer een tsjechische wolfhond of slowaakse wolfhond, die idd op wolven lijken en waar soms ook wolf inzit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verschil zit'm vooral in dat een wolf idd.'n roofdier is en in een roedel (groep) leeft en zich niet of nauwelijks aangepast heeft of zal aanpassen aan de mens !
Maw.hij zal je pakken op'n zwak moment en'n bijtende wolf in je nekvel hebben hangen vinden zelfs verknochte sado's niet meer lekker en is levensgevaarlijk !
Een hond , welke dan ook is in principe a/d mens gewend en aangepast en ziet jou als zijn leider en dat is te prefereren dan het gedrag van 'wilde dieren' mijns insziens
Ook kan je -mits op de juiste toon-honden naar jou leren luisteren
Er zijn wel mensen gered of opgevoed (Mogli) door wolven werden zij geaccepteerd als hun jong maar zou geen wolf als huisdier aanraden!

groet Simon