Vanaf wanneer mogen kanaries het nest verlaten?

ik heb rode kanaries en verwacht voor het eerst babys. vanaf wanneer moet ik ze van het nest halenb en waarom?

2 maanden geleden
in: Vogels

Antwoorden (1)

Dat zie je vanzelf wel. Als ze er aan toe zijn komen ze langzaam op de rand van het nest zitten en maken hun eerste vlucht naar een tak in de buurt. Ze bepalen zelf of ze er weer in willen. Laat de natuur zijn gang gaan. Pas als ze allemaal zijn uitgevlogen en niet meer in het nest terugkeren, kan je het oude nest weghalen.
2 maanden geleden