Het derde ei is bij het volgende broedel. Een duif legt doorgaans per broedsel twee eieren, omdat ze niet genoeg "duivenmelk" kunnen produceren voor een groter nest.
een jaar geleden
Ongeveer 40 uur nadat ze het eerste ei heeft gelegd, legt ze het tweede ei.
In bijzondere situaties kan een duif 1-2 dagen na het tweede ei een derde ei leggen. Dat ei kan kleiner zijn en de kans bestaat dat het onvruchtbaar is.
een jaar geleden
Een duif legt 1 ei per keer. Dat komt neer op 2 eieren per broedcyclus, die circa 18 dagen duurt. Áls er een derde ei komt, dat duurt dat meestal na twee dagen haar derde ei. Dit kan echter variëren van 1 tot 4 dagen.
10 maanden geleden