Welk dier onthoofd een duif op deze manier?

hoorde rare geluiden en zie ineens een onthoofde duif voor de deur, veren msar geen bloed omheen. opmerkelijkste was dat het onthoofd was en soortvan... gevuld met blaadjes? ...... kan hier niet van slapen hoop op een logischer antwoord dan dat ik gestalkt word en dit een godfather type bericht is...

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vogels
12.2K
TurfGraver
3 jaar geleden
Waarschijnlijk een kat.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wow snap dat je hier antwoord op wilt hebben! Ik zou daar ook van schrikken hoor. Het zal inderdaad toch een kat of iets geweest zijn, maar ik snap dat het er een beetje luguber uit ziet ...

Antwoorden (3)

Een buizerd staat erom bekend, dat hij vogels "uit de lucht" plukt door ze de strot af te bijten. Ik heb zelf meegemaakt dat een buizerd vlak achter elkaar twee duiven uit de lucht plukte vóór hij een daarvan op de grond ging oppeuzelen. Het lijkt luguber, maar het is wel de natuur.
Bij mijn buren heeft een buizerd een krielkip geroofd (en onthoofd).
Toegevoegd op 21 april 2021 20:34: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
je kan gelijk hebben zag immers in mn onderzoek dat er een buizerd gespot was in de buurtkrant, alleen de blaadjes blijft een mysterie..
tinus1969
3 jaar geleden
Buizerden zijn tamelijk algemene roofvogels (de kans is groot dat je er eentje ziet als je over de snelweg langs een weiland rijdt); dus sowieso grote kans, of ze nu in je buurtkrantje staan of niet. Die blaadjes kunnen er toch vanzelf aan zijn gaan plakken toen het duivenlijk in ene nat weiland terechtkwam en verder door buizerd werd geslacht?
HeerVoldemort
3 jaar geleden
In een weiland?
Maar hij lag voor de deur...
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ik woon inderdaad midden in Rotterdam dus weilanden zijn ver te zoeken.. opmerkelijk is dat het kleine blaadjes zijn misschien van een struik ofzo? lag ook achter bij een stuk terras dat omringt is door muren, bladeren zijn ook niet ingewaaid later
Ik vermoed een rat. De vogel zal al dood of zeer verzwakt zijn geweest, en de rat zal er mee hebben lopen slepen, vandaar de blaadjes. Mocht het een kat zijn geweest, dan zie je meestal bijtwonden in de oksel van de vogel. Een roofvogel eet de kop niet, maar plukt de vogel en opent de buikholte.
3 jaar geleden
Het enige die welke ik ken die voor de 'aardigheid' gaat onthoofden is de vos. Het zal echter niet vaak voorkomen dat die in bewoonde wereld gaat jagen en het lijkt me dan ook eerder een bijl of mes geweest te zijn.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
is dus mijn vermoeden maar dat zou inderdaad moedwillig zijn en super creepy..