Heeft een blauwvoorhoofdamazone papegaai met een scheef pootje extra verzorging nodig?

Hoi, ik ga waarschijnlijk een blauwvoorhoofd amazone kopen, nu had ik een hele leuke gezien maar die heeft een scheef pootje, het werd een spijpoot(?) genoemd. Is het dan beter om een andere amazone te kopen of is een spijpoot geen probleem. Moet je voor een amazone met een spijpoot speciale dingen doen? Of valt dat allemaal wel mee?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vogels
1.5K
SingingCoyote13
3 jaar geleden
stel je vraag hier voor een doelgerichter antwoord
http://www.papegaaienforum.nl/

Antwoorden (1)

Op de eerste plaats: Spijpoot is een goed woord, heeft te maken met een verkeerde stand ten opzichte van de loodlijn. Zal een vergroeiing zijn. Als het verder geen ontstekingen geeft, zal het dier geleerd hebben er mee te leven. Het zal onhandig kunnen zijn bij het klimmen, ook omdat de papegaai een klim-vogel is zal dat opvallen.
Als je hem koopt moet er wel een goede prijsvermindering zijn. Papegaaien kunnen heel oud worden, realiseer je je dat wel als je er een aanschaft. Ze kunnen slecht tegen alleen zijn, dan gaan ze schreeuwen om aandacht. Verdiep je eerst goed in het gedrag en wat dat allemaal van de eigenaar vraagt.
Succes!