Wat voor eend is dit?

In de vijver in de buurt zitten een hoop eenden. Allemaal wilde eenden zoals we ze kennen. Maar er zit nu een groep van 8 eenden die we niet herkennen. Wie weet wat voor dieren dit zijn?

Picture for question
3 jaar geleden
in: Vogels
1.9K

Antwoorden (2)

Dat zijn Nijlganzen.
. . .
Een Afrikaanse ganzensoort die sinds het eind van de jaren '60 in Nederland een gewone verschijning is geworden. Ontsnapte siervogels wisten zich - net als in andere West-Europese landen - goed te handhaven. Inmiddels is de nijlgans niet meer weg te slaan uit Nederlandse natuur- en weidegebieden en stijgen de aantallen enorm. Vooral in het westen en noorden van ons land en langs de grote rivieren.
= van de jaren ʹ60
Toegevoegd op 20 juli 2020 20:31: tekst
3 jaar geleden
Iloon2punt0
3 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Pieterke
3 jaar geleden
Plus voor het antwoord. Zien we bij mij in de buurt ook vaak.
Het zouden (vrouwelijke) nijlganzen kunnen zijn.
3 jaar geleden
Iloon2punt0
3 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Pieterke
3 jaar geleden
Plus voor het antwoord.Ik zie ze in mijn buurt ook vaak.