Weet iemand hoe je kan kijken of er een kuiken in een ei zit?

Ik heb op video's gezien dat in sommige eiren van winkels ook kuikens zitten, en ik zou graag willen weten hoe je kan zien of er echt een kuikentje in mijn eieren kan zitten. Want dan vind ik het zielig dat als hij aan het ontwikkelen is ik hem perongeluk opeet. Dus wil ik hem uitbroeden.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vogels
5.6K
Amadea
3 jaar geleden
Wat voor video's zijn dat dan? Het lijkt mij dat die nep zijn.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik vraag mij ook af, ik heb al heeeel wat eieren gegeten dit gelukkig nog nooit meegemaakt.
Kippen staan gescheiden in een stal...
Zal wel heel toevallig zijn als er een haan bij de kippen komt en er een stuk of wat bevrucht, lijkt mij...

Antwoorden (2)

Als er in de eieren in de winkels al kuikens zouden zitten, zijn die dood. Een ei moet voortdurend verwarmd worden om het ei te kunnen laten uitkomen. Je kan in een supermarkt dus geen ei kopen dat je alsnog kan uitbroeden.

Je kan een ei tegen het licht houden om te zien of er een kuiken in zit. Als je het goed doet, en het ei is hiervoor een geschikt ei, dan zie je een duidelijke ronde dooier zitten in een rauw ei: de dooier is een donkere ronde plek als je een ei tegen het licht houdt. Als er een kuiken in zit, kan je de dooier niet meer duidelijk onderscheiden. Het geldt overigens niet andersom: als je de dooier niet duidelijk kan zien, betekent dat niet per definitie dat er een kuiken in het ei zit!
3 jaar geleden
BarendV
3 jaar geleden
-1. Er zijn meerdere filmpjes te zien waar kwarteleieren van de supermarkt (in Nederland wellicht niet te koop), uitkomen. Ik zou het niet proberen, maar het ziet er verdomd echt uit.. https://www.youtube.com/results?search_query=quail+eggs+hatching+from+store
Antoni
3 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat de vraagsteller kippeneieren bedoelt.
Je kan met een zaklamp in het donker op de stompe kant schijnen, als het bevrucht is, dan zie je de aderen van het beestje lopen. Ook kan je het een in een bak water leggen, als het bevrucht is, dan zal het een beetje dobberen/drijven, als het onbevrucht is dan zal het stil op de bodem liggen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nou als eieren niet meer goed zijn gaan ze ook drijven...