Is dit een raaf?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vogels
3.8K
nounka
4 jaar geleden
Raven en kraaien lijken erg op elkaar. Het voornamelijkste verschil is de grootte. Raven zijn groter ongeveer 55 - 75 cm. Kraaien blijven kleiner met zo'n 45 - 55 cm. En ook aan het geluid is het verschil goed te merken. Raven krassen en kraaien kra kra kra-en.
Kenners zouden aan de bek ook veel kunnen zeggen. Raven hebben in vergelijking tot hun kop een vele grotere bek dan kraaien

Antwoorden (1)

Nee, het is een zwarte kraai. Een raaf is groter dan een kraai en heeft een veel grotere snavel.
Toegevoegd op 19 april 2020 11:24: afbeelding
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
nounka
4 jaar geleden
Ik was al een antwoord aan het schrijven maar heb het ingekort tot een reactie. Mijn gok zou ook op kraai staan. Al was het maar alleen omdat die minder zeldzaam zijn en ook omdat in vergelijking met het voederhokje het dier niet zo groot lijkt. Maar begon te twijfelen toen ik de bek vergeleek met andere foto's online van kraaien en raven. Wie de + en - gegeven heeft weet ik niet. Maar iets uitleg waarom - had ik wel graag gelezen want nu weten we enkel dat twee het er niet mee eens zijn. Maar waarom?