Wat is het verschil van voer voor grasparkiet en valkparkiet?

Hoi, ik wil binnenkort grasparkieten, valkparkieten en kakariki’s kopen. En voor de mensen die zeggen dat dat niet kan, ik heb veel ervaring met vogels dus dat kan wel. Nu zag ik dat kakariki’s en grasparkieten hetzelfde voer kwa zaden eten maar wat is nou het verschil tussen de zaden van valkparkieten en grasparkieten of kan ik de valkparkieten de zaden van de grasparkieten geven? Ik geef ook veel fruit en groente.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vogels
3.1K

Antwoorden (1)

Grasparkieten zijn net zoals de meeste volièrevogels dol op trosgierst.
Voor Valkparkieten is er een zaadmengeling speciaal voor valkparkieten. Zonnepitten hoeven er niet in, mag wel maar ze kunnen hier snel te dik van worden. Teurlings 228 is een goede zaadmengeling voor valkparkieten. Regelmatig fruit (let op het gisten) en kruiden.
Regelmatig wat eivoer.
Eigenlijk is er niet veel verschil tussen het voer voor grasparkieten en valkparkieten.
Teurlings kwaliteitsvoeders (Teurlings 228) bevatten zaden en granen uit de natuurlijke leefomgeving van de vogel. Er wordt alleen gebruik gemaakt van kwalitatief hoogwaardige ingrediënten. De acceptatie van Teurlings vogelzaden is hoog.
Toegevoegd op 23 maart 2020 21:33: tekst, afbeelding