Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil van voer voor grasparkiet en valkparkiet?

Hoi, ik wil binnenkort grasparkieten, valkparkieten en kakariki’s kopen. En voor de mensen die zeggen dat dat niet kan, ik heb veel ervaring met vogels dus dat kan wel. Nu zag ik dat kakariki’s en grasparkieten hetzelfde voer kwa zaden eten maar wat is nou het verschil tussen de zaden van valkparkieten en grasparkieten of kan ik de valkparkieten de zaden van de grasparkieten geven? Ik geef ook veel fruit en groente.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vogels
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Grasparkieten zijn net zoals de meeste volièrevogels dol op trosgierst.
Voor Valkparkieten is er een zaadmengeling speciaal voor valkparkieten. Zonnepitten hoeven er niet in, mag wel maar ze kunnen hier snel te dik van worden. Teurlings 228 is een goede zaadmengeling voor valkparkieten. Regelmatig fruit (let op het gisten) en kruiden.
Regelmatig wat eivoer.
Eigenlijk is er niet veel verschil tussen het voer voor grasparkieten en valkparkieten.
Teurlings kwaliteitsvoeders (Teurlings 228) bevatten zaden en granen uit de natuurlijke leefomgeving van de vogel. Er wordt alleen gebruik gemaakt van kwalitatief hoogwaardige ingrediënten. De acceptatie van Teurlings vogelzaden is hoog.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 23 maart 2020 21:33: tekst, afbeelding
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding