Kan ik mijn agapornis uit de kooi halen als hij niet tam is?

Sinds een week heb ik 2 agaporniden. Ze zijn nog niet tam en ook bang. Ze worden elke dag drukker, ik denk dat ze gewoon een keer de kooi uit moeten. Mijn vraag is of dit wel verstandig is aangezien ze nog niet tam zijn?
Groeten Daan

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vogels
2.5K

Antwoorden (1)

Dat is niet verstandig. Je zal ze dan moeten vangen om ze weer terug in de kooi te krijgen, want als ze nog niet tam zijn, zoeken ze de kooi niet meer op. Door dat vangen worden ze dan nog schuwer en raak je van de regen in de drup. Hebben ze een veel te kleine kooi? De maat voor agaponiden moet echt ruim zijn. Ze moeten kunnen klimmen en hun vleugels kunnen uitslaan.
Je hebt waarschijnlijk weinig over deze vogels gelezen voordat je ze aanschafte. Dat is zowel voor de vogels als voor jezelf heel jammer. Ga naar de bibliotheek en neem een boek mee of koop een boek. Lijkt me het eerste vereiste als je met een hobby begint.