bestaat er iets als een universele uilenkast?

ik zie een uil bij mijn huis en ik zou een uilenbak willen maken.
maar ik weet niet welke soort. bestaat er iets als een universele uilenkast?

4 jaar geleden
in: Vogels
2.3K

Antwoorden (1)

De meest universele uilenkasten zijn de grote open kast en de uit de kluiten gewassen nestkast. Veel andere kasten worden ontworpen met sluisjes e.d. om bijvoorbeeld marters buiten te houden. De linker kast in de afbeelding zie je het meest hangen (veel op het platteland bij boerderijen e.d.). De open rechter kast zie je ook wel in de bossen. Ze worden ook door roofvogels gebruikt.
De breedte aan de voorkant van een kast is ca 35 - 40 cm. Deze maat ter oriëntatie voor de rest van de afmetingen.