Zijn er roofvogels die baby's pakken?

Ik heb wel eens ergens gehoord dat bepaalde gieren wel eens een baby pakken, of is dit een broodje aap verhaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vogels
5.3K

Het beste antwoord

Een gier zal dit niet gauw doen.
Ooit heb ik WEL gehoord dat steensarenden dit kunnen en zij het zelden, wel eens gedaan hebben.
Die hebben genoeg vliegkracht om een prooi tot ca 7 kg zwaar mee te nemen.
In de bron een video waarbij je ziet dat een steenarend kan vliegen met een schaap in de klauwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedank voor de video, indrukwekkend. Ik heb een baby van 7 kg, moet dus een eitje zijn voor zo'n arend. Maar ik zet die natuurlijk niet in zijn eentje op een rots richeltje.

Andere antwoorden (4)

Voor zover ik weet zijn Gieren aaseters en geen rovers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roofvogels zien de mens niet als prooidier dus zal een aanval vrijwel altijd zijn bedoeld als waarschuwing of verdediging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weleens verhalen over ooievaars die babys oppikken en droppen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het buizerd tijd is, laat/liet ik mijn pup niet in de tuin rondlopen. Ik denk dat een kip ook kaasje voor het bekje is van zo'n vogel.