Zijn rietmatten of bamboematten geschikt voor in een voliere?

ik wil een voliere maken voor een koppel pyrrhuras, maar nu wil ik om de achtergrond een natuurlijke uitstraling te geven, een rietmat of bamboemat er tegen maken. ik heb al gekeken naar een wilgenmat maar de wilt ik te donker van kleur. is een bamboemat of rietmat giftig of gevaarlijk voor vogels?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Vogels
2.5K

Antwoorden (1)

Riet en bamboe zijn natuurlijke materialen,die niet giftig zijn of zo.
Wel zullen ze heel langzaam vergaan, riet nog wat eerder dan bamboe.
Ook daar komen geen giftige stoffen bij vrij, maar wel een beetje stof.
Niets om je zorgen over te maken.
Een keer per maand nat sproeien in de zomer zorgt er voor dat ze langer meegaan.