Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zet een duif in tegenstelling tot andere vogels geen poot op bv brood tijdens het eten?

Ik zie andere vogels altijd een pootje op bv brood zetten zodat het niet weg springt tijdens het eten daarvan, duiven doen dit niet.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vogels
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat klopt maar ik zie het andere tuinvogels (merels, mussen, meesjes enz) ook altijd doen en dit zijn geen roofvogels, voor zover ik weet is de (hout)duif de enige vogel die dit gedrag niet vertoont.
Cryofiel
6 jaar geleden
Duiven staan niet echt bekend om hun intelligentie. Kennelijk is die reputatie terecht.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dit gedrag (eten vasthouden met poot) is typisch voor roofvogels die een (grote) levende prooi grijpen. Een duif is geen roofvogel. Vandaar.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
volgens mij is dit omdat duiven gewent zijn om zaadjes en ander eten van mensen te eten, een merel en zo zal dit doen om zijn insect of wormpje vast te houden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding