wat is de oudste grasparkiet ter wereld?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vogels
5.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk niet dat iemand daar statistieken van bijhoudt ...

Antwoorden (1)

Wat op dit moment de oudste grasparkiet is kan onmogelijk worden nagegaan. Maar de oudste parkiet ter wereld van wie de leeftijd bekend is was Charlies, hij bereikte de leeftijd van 29 jaar.

Grasparkieten kunnen met de juiste voeding en verzorging tussen de 15 en 20 jaar oud worden.
De meeste vogels halen deze leeftijd echter niet, door wegvliegen, ongelukken bij rondvliegen, verkeerde voeding en verzorging en andere oorzaken. Soms kan de dierenarts een zieke vogel met succes behandelen. Een goed geïnformeerde eigenaar heeft meer kans op een langlevende parkiet.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Niet Charlies, maar Charlie.
Toegevoegd op 28 maart 2018 15:11: tekst