Hoe houd ik de vos uit mijn kippenhok?

Ik heb een mooie kippenren, helemaal dicht, overdekt met een kunststof dak. Alleen is kuikengaas gebruikt en ik las dat de vos dat door kan bijten. Nu doe ik het nachtverblijf 's nachts dicht, dus is dat nooit een probleem geweest en heb ik nog nooit een vos bij mijn kippen gezien.
Maar die vos zit er wel. De buurman heeft hem al meerdere keren bij zijn kippen gehad en dan moet hij ongeveer door onze tuin heen!

Volgende week zijn we een paar dagen weg en wil ik geen risico lopen. Er komt wel iemand de kippen voeren, maar ik kan niet vragen of die 's morgens vroeg wil komen om het hok te openen en dan 's avonds weer om hem te sluiten.
Ik heb nog een rol dikker gaas liggen, maar niet genoeg om alles opnieuw van gaas te voorzien.

Ik ga een rij tegels langs de ren leggen zodat de vos zich er niet in kan graven. Kan ik het steviger gaas onderin erin zetten, tot een bepaalde hoogte, is dat genoeg? Dan is het vrij makkelijk op te lossen namelijk.

Anders zal ik nieuw gaas moeten kopen en ben ik een dag of drie bezig alles opnieuw van gaas te voorzien.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vogels
1.6K
fremar
6 jaar geleden
http://www.zoogdierenwerkgroep.be/hinder/predatie/vos

Antwoorden (1)

Maak iets aan het hok vast wat lawaai maakt.een goedkoop alarm,wat je op de deur zet by.v.of scooteralarm wel dit.of een groot glasplaat of plexiglas.Een grote zak hondevoer,zo dat hy dat eet(zal natuurlijk liever kip eten)