Ik neem aan dat het de kikkervisjes van de bruine kikker zijn. Meestal hebben ze binnen een maand voor en achter pootjes, maar, omstandigheden kunnen invloed hebben op deze ontwikkeling.

Allereerst de themperatuur van het water, als deze door nachtvorst wat achterblijft, duurt het soms wat langer.

De hoeveelheid beschikbaar voedsel is ook van groot belang, soms zijn er zo veel kikkervisjes dat er te weinig voedsel is voor allemaal, uiteindelijk gaan ze elkaar opvreten, zodat er toch nog kikkertjes van komen.

Soms is er zo weinig voedsel dat alles kikkervisjes blijven en later dood gaan.

Dan is er ook nog de mogelijkheid dat het een genetisch probleem is, dus gewoon slechte ouders. In de natuur mag dat nooit overleven om de soort in stand te houden.

Uiteindelijk zullen ,als alles goed gaat ,er slechts 4 a 5 van de 1000 kikkervisses een volwassen kikker worden ,de rest gaat dood of wordt opgevreten door libellelarven, waterkevers, salamanders, vissen en merels.

Heb je kikkervisjes in gevangen schap dan is het probleem te weinig goed voedsel, ze komen dan niet door het stadium heen en krijgen geen pootjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ... ik mag weer stemmen... : )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deva, hoezo je mocht of kon niet stemmen?

Andere antwoorden (3)

Na een paar weken (ca 3 à 4) krijgen ze pootjes. Misschien moet je betere kijken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na een week of drie krijgen de kikkervisjes hun pootjes. Allereerst groeien de achterpoten en daarna volgen snel de voorpootjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De temperatuur van het water is doorslaggevend... De hogere temperatuur doet de poten groeien, en zolang het voor een kikker te koud is, blijven ze kikkervisje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist XiniX je hebt goed geluisterd naar je vrouw...