Kan een baardagaam van 4 jaar bij een python van 5 mnd in een terra van 2m?

Heb een baardagaamvan 4j vr in grote terra 2m
Kan daar een python bij ?(is maar 5 mnd oud )

2.2K
ronron1212
een jaar geleden
Lekker hapje voor de slang

Antwoorden (2)

Die gaan niet goed samen. Een baardagaam is solitair en duld sowieso geen anderen in zijn terrarium, dus als de slang nog klein genoeg is dan heb je kans dat die het niet overleeft. Andersom is die kans er ook -als de python groter wordt . Daarnaast hebben ze allebei andere zaken nodig in een terrarium.

Jouw baardagaam heeft licht en warmte nodig en een minder vochtige omgeving dan de python, die juist weer donkere verstopplekken nodig heeft. Zou kunnen dat je het terranium zo in kunt richten dat beide aanwezig zijn, maar dat is wel heel erg lastig in zo'n kleine ruimte.
een jaar geleden
absoluut niet, beide dieren vereisen compleet verschillende omgevings omstandigheden, zo heeft een baardagaam een woestijn klimaat nodig en een python komt uit een regenwoud klimaat. beide diersoorten zijn van nature solitair levende dieren.

we kunnen gedomesticeerde dieren aan elkaar laten wennen, zoals bijvoorbeeld honden en katten.
reptielen zijn in feite niet gedomesticeerd, we houden ze als huisdieren en sommige reptielen zijn gewend door de mens aangeraakt/opgepakt te worden en het is waar dat sommige reptielen dat ook fijn vinden en een "band" lijken te ontwikkelen met hun eigenaar maar eigenlijk blijven het wilde dieren die in gevangenschap op veel dingen op dezelfde manier zullen reageren als ze in het wild zouden doen.
een jaar geleden