Baardagame haalt hard adem na het krijgen van voer. Is dit een teken van een luchtwegontsteking?

Elke keer als mijn baardagame krekels krijgt, begint hij na het eten heel hard te ademen en zet hij steeds zijn baard met kleine beetjes op. Hierbij komt een piepend geluid. Na een paar seconden gaat dit wel weer voorbij en gedraagt hij zich weer normaal.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Nu ben ik geen dierenarts, maar als je zegt dat het enkel bij het eten van krekels is en na een paar seconde over is... dan zou ik eerder denken dat hij een beetje te wild is tijdens het eten. Zich te erg opwind of te veel eet.
Probeer eens te luisteren of het ook bij ander voer is. vb bij sprinkhanen of zijn groenvoer.

Al hoort het niet en zou ik als het inderdaad lang zo blijft toch contact opnemen met een dierenarts. Op wat ik lees maak ik me niet meteen zorgen.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt. Het opzetten van de baard is een teken van opwinding (soms ook stress). Gebeurt bij mijn baardagaam ook regelmatig.