Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk plantaardig voedsel voor waterschildpad?

Thuis hebben we een geelwangschildpad. Hij zit in de zomer in onze ruime vijver van 6x2m. Voorlopig zit hij nog in een bak met 10cm water nog aan het ontwaken uit zijn winterslaap. Hij staat in onze buitenveranda waar het met dit zonnig weer lekker warm wordt, maar hij gedraagt zich toch nogal slapjes. Eten doet hij, maar heel weinig. Ik vraag mij af, buiten vlees, welk plantaardig voedsel ik hem mag geven?

2.3K
Rieneke1
4 jaar geleden
https://www.licg.nl/terrariumdieren/roodwang-geelwang-en-geelbuikschildpad/#voeding

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kunt een schildpad vlees, vis, gevogelte, insecten en kattenbrokken geven. Daarnaast eet een schildpad ook (water)planten en groenten zoals tomaat, andijvie en boerenkool. Sla kan diarree veroorzaken, en hondenvoer is ook niet goed voor de geelwangschildpad.
Eierschalen en sepiaschelpen zorgen ervoor dat uw schildpadden voldoende kalk binnenkrijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding