wat moet ik doen als mijn axolotl grind doorslikt?

hallo iedereen,
vandaag keek ik ff naar mijn axolotl en ik schrok me dood..... ik zag dat er allemaal grind in zijn buikje zat. ik had op andere sites gelezen dat als je grind gebruikte het maximaal 3 mm mocht zijn. dit was 1 tot 3 mm. toen ik zag dat er allemaal grind in zijn buik zat schok ik echt, want ik had gelezen dat ze hier aan dood konden gaan. ik heb hem ook niet zo lang dus ja en hij is ook niet zo oud. ik weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe oud ie is. hij is ongeveer +- 10 cm. weet iemand misschien wat ik moet doen?

groetjes
Tara karg

Weet jij het antwoord?

/2500

Misschien had jij je iets beter moeten voorbereiden op de huisvesting van jouw axolotl. Omdat ze van nature naar alles happen is het verstandig geen vissen of andere dieren in hetzelfde aquarium te plaatsen. Gebruik geen bodembedekking of kies voor grind met een diameter van MEER DAN 2 CM. KLEINE STEENTJES OF ZAND KUNNEN GEZONDHEIDSPROBLEMEN VEROORZAKEN. Daarnaast is beschutting belangrijk: waterplanten of een grotje zijn onmisbaar! Zeer waarschijnlijk kan je niet méér doen dan het fijne grind vervangen door grover grind en dan even afwachten.

Bronnen:
https://www.dierennieuws.nl/amfibieen/axolotl/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100