Is mijn baardagaam een man of een vrouw?

Mijn baardagaam is ongeveer 5 maanden oud, ik twijfel over het geslacht, kan iemand mij daarbij helpen?

Groetjes cita

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (2)

Als je de staart voorzichtig omhoog tilt is er bij een mannetje duidelijk een zwelling zichtbaar aan de staartbasis, net boven de cloaca. Deze twee verdikkingen worden de hemipenisbulten genoemd. Hieronder bevindt zich de hemipenis.

Bij het vrouwtje zijn geen zwellingen te zien bij de staartbasis. Maar midden boven de cloaca zie je een soort kleine zwelling. De femoraalporiën (bruine puntjes op de onderzijde/binnenzijde van de dijen) zijn minder duidelijk aanwezig dan bij een mannetje. Een vrouwtje is soms wat steviger en vorser gebouwd in verhouding tot een mannetje. Ook kan ze een minder ontwikkelde baard hebben.

Zie voor foto's en de bron van bovenstaande tekst http://baardagamen.amalgation.nl/index.php/ct-menu-item-32/ct-menu-item-34

Toegevoegd na 2 minuten:
Daarstraks was bij de vraag nog geen foto te zien, nu wel. Daaruit constateer ik dat jij een vrouwtje hebt.
6 jaar geleden
een mannetje dat zie je aan de gleuf daar zit de penis in

de mijne is er ook een