Aan de overkant van ons huis is een weiland. Wat mag ons kleinkind de koeien te eten aanbieden?

3 jaar geleden
1.6K
SingingCoyote13
3 jaar geleden
vraag het aan de boer

Antwoorden (4)

Niets overleg even met de boer of er iets is dat de koeien mogen hebben van hem.
3 jaar geleden
Dat moet je overleggen met de boer.
- Of hij wil niet dat iemand de koeien iets te eten geeft: de koeien kunnen zich prima zelf redden
- Of hij geeft bruikbare tips.
3 jaar geleden
Goedenavond,

Het is eigenlijk al gezegd, maar ga alsjeblieft eerst met de eigenaar praten voordat je de koeien voert.
Het kan zijn dat de koeien iets krijgen waar ze een allergische reactie van krijgen, of dat ze iets krijgen wat totaal niet past bij het dieet en dus ook voor een negatieve reactie kan zorgen.

Daarnaast zijn ze natuurlijk eigendom van de boer. Het is netjes om even na te vragen of het mag. De boer weet het beste wat zijn of haar dieren mogen hebben, dus het is netter, beter en veiliger om dit eerst samen te bespreken.

Fijne dag verder!
3 jaar geleden
Ik ben melkveehouder. Voer ze in principe niets (bermgras bijv kan hondenpoep in zitten en is schadelijk) maar ga eens langs bij de boer. Misschien kan ze een bakje koeienbrokjes meekrijgen oid.