Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vang ik een huismuis zonder ze met m'n handen aan te raken of te doden?

Vandaag had ik een muis in de garage gzien ik schrok me dood ik wil hem weg uit huis maar zonder te doden en zonder het met mijn handen aanteraken.Hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Er zijn speciale vangkooitjes voor huismuizen. Je vangt ze dus levend. Zie afbeelding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
Antwoord klopt, maar soms sterven ze in zo'n kooitje van de stress. Ze lijken diervriendelijker dan ze echt zijn. Laat je ze in het bos los dan sterven ze omdat ze daar niet kunnen overleven.
Z512099
3 jaar geleden
Alle muizen die ik ooit gevangen heb waren springlevend toen ik ze terug losliet en ze waren heel blij dat ze niet gedood werden.
In de praktijk: Niet.
Als je één muis ziet, zullen er waarschijnlijk meerdere zitten. En als je één muis doodt of verwijdert, komen er gewoon nieuwe voor terug. Het is praktisch onmogelijk om huizen volledig muisvrij te krijgen, als ze eenmaal toegangen hebben gevonden.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
Dat is nuttige informatie maar geen antwoord op de vraag.
tinus1969
3 jaar geleden
@SimonV, vraagsteller @ukiseico schreef in de toelichting: 'k wil hem weg uit huis'. Dat gaat niet lukken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding