Dat is per zebra verschillend.
En kan niet vertaald worden naar een exact getal.
Een zebra krijgt zoiets mee in de genen van zijn voorouders.

Wil je het (zeker) weten,
koop dan een kaartje voor de dierentuin en leef je uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel wij het niet kunnen zien, is niet 1 zebra gelijk aan een ander, net zoals wij als persoon 1-malig zijn. Dus helaas is deze vraag niet te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer witte want het zwarte dat je ziet, zijn geen strepen maar zijn originele huidskleur =D
M.a.w: een zebra is zwart met witte strepen

Hoeveel witte strepen hij heeft is bij iedere zebra anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zebra zijn witte strepen op een zwart wegdek. Doorgaans begint een zebra met een zwart (ongeverfd) vak aan de stoepranden. Dus meer witte dan zwarte strepen in absolute zin. Tel je het zwarte van een zebra wel als strepen, dan zijn het meer zwarte dan witte strepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zebra's zijn wit met zwarte strepen,aangezien het wit onder de buik doorloopt (en dus verbonden is) bij alle zebra's en zebra soorten

Zebra's hebben dus helemaal geen witte strepen,
dus meer zwarte strepen