Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke soort vliegjes zijn dit?

Ik zit net op kot en heb last van kleine vliegjes hier. Het lijken mij geen fruit- of rouwvliegjes en ik heb hier ook nog geen eten of planten staan. Ik geraak stilaan erg ontmoedigd.

Picture for question
7 maanden geleden
in: Insecten
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Toch is het een fruitvliegje wat je daar toont.
Zie bron voor tips ter voorkomen/bestrijden.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 22 september 2023 13:42: tekst
Plaatje bij antwoord
Het is geen fruitvliegje, maar een lid uit de grote familie Phoridae, Meestal bochelvliegjes genoemd, omdat ze een kop hebben die vrij laag met het borststuk verbonden is. In een woning kunnen deze als plaag optreden wanneer daar vochtig organisch materiaal in opgehoopt is geweest.

De wering ertegen bestaat uit het nemen van hygiënische maatregelen, door het snel opruimen van rottend organisch materiaal. Ga na waar zich mogelijke ontwikkelingsplaatsen (mest, afval, rottend organisch materiaal, wespennesten) bevinden en of maatregelen mogelijk zijn die de ontwikkeling voorkomen of in elk geval beperken. Denk aan het afgedekt houden van afval, het snel afvoeren en afvalbakken steeds reinigen. Laat daarnaast kapotte leidingen repareren.
(Lees meer...)
Amadea
7 maanden geleden
Lowkeyblondie
7 maanden geleden
Super bedankt! Dit is het!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding