Wat voor beestje is dit?

Ik heb sinds een paar weken last van deze beestjes in mijn slaapkamer maar voornamelijk in bed. Op donkere oppervlakten lijken ze wit maar in bed zijn ze bruinig. Ze zijn super klein maar ik ervaar er wel hinder door. Ik weet dat het niet de beste foto’s zijn maar ik zou graag willen weten of ik hier wat aan kan doen en of ze schadelijk zijn voor mijn gezondheid

Picture for question
11 maanden geleden
in: Insecten
2.6K

Antwoorden (1)

Vermoedelijk betreft het een vogelmijt, ook wel bloedluis genoemd. Deze Dermanyssus gallinae komt vooral voor bij vogels, maar kan incidenteel ook bij zoogdieren - inclusief de mens - huidproblemen geven.

Bestrijden doe je om te beginnen door de bron op te zoeken. Heb jij bijvoorbeeld kippen, een vogelkooi, duiven of een vogelnest in de dakgoot?
Amadea
11 maanden geleden