Wat is dit voor een beest?

Gisterenavond zat dit beestje tegen de muur in de badkamer, en vanochtend zat hij er nog. Binnengewaaid door het open raampje?

Picture for question
een jaar geleden
in: Insecten
2.2K

Antwoorden (2)

Ophion obscuratus is een vliesvleugelig insect uit de familie van de gewone sluipwespen (Ichneumonidae)
Ophion obscuratus is één van de sluipwespen die in ons land voorkomt. Deze soort (die geen Nederlandse naam heeft) is met z’n 22 mm een reus onder de sluipwespen
een jaar geleden
Het is een schildwesp, uit de familie Braconidae. Een vrouwtje. Maar het is nogal lastig om te bepalen om welke subfamilie het gaat, veel foto's op waarneming.nl worden ingedeeld bij Onbekend.
Amadea
een jaar geleden