Behalve dat hij erg bleek is, lijkt deze wel veel op de ligusterpijlstaatrvlinder.
een jaar geleden
Antoni
een jaar geleden
@jc54, dat lijkt mij niet het juiste antwoord. De voorvleugels van deze grote pijlstaart zijn bruin met twee zwarte vlekken en strepen. De ondervleugels zijn lichtroze, met twee zwarte banden, volgens deze website https://nl.wikipedia.org/wiki/Ligusterpijlstaart. De kleur klopt dus echt niet, wat je al aangeeft in je antwoord.
Dat is een Gestippelde houtvlinder, Zeuzera pyrina. Een nachtvlinder die nachtactief is, dus bijzonder dat jij 'm bij daglicht hebt kunnen fotograferen.
Toegevoegd op 03 juli 2022 20:59: afbeelding
Plaatje bij antwoord
Amadea
een jaar geleden