We hebben thuis last van kleine witte insecten die overal kruipt . Ongeveer 1-2 mm wat zijn ze?

Al twee dagen hebben wij last van een kleine witte beest 1-2 mm lang en kruipt overal thuis
We hebben nooit dat gezien en de afgelopen paar dagen zijn heel veel te vinden vooral bij de ingang en de woonkamer
We maken ons erg zorg omdat wij een kleine kind hebben. Weten jullie wat is dat en hoe kunnen wij het bestrijden ???

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
5.8K
Amadea
3 jaar geleden
Op de foto zijn alleen wazige witte stipjes te ontwaren. Hoe zien de beestjes eruit?
BarendV
3 jaar geleden
Vermoedelijk meelmijten. https://www.kad.nl/kennisbank/dierplagen/mijten/meelmijt/
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik denk ook dat het meelmijten kunnen zijn. Je provisiekast nakijken: alle meelproducten nakijken en weggooien als het besmet is. Als je nieuwe meel, bloem, havermout, pap, muesli o.i.d. koopt: doe het in plastic goed afsluitbare bakken, zodat je in de toekomst nooit meer van deze beestjes in huis krijgt.

Antwoorden (1)

Ik denk het het meelmijten zijn (ik weet het niet zeker)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Waarom zitten die dan in de huiskamer en de hal, in plaats van in de keuken en de voorraadkast?