Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik een wesp uit mijn slaapkamer?

Er zit een wesp op mijn slaapkamer, naar binnen gevlogen via het raam. Hele tijd gehoord maar hoor hem nu niet meer, wesp houdt zich schuil. Is niet weg want heb al die tijd het raam in de gaten gehouden. Iemand tips hoe ik de wesp kan vinden/wegjagen?

2 jaar geleden
in: Insecten
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Mogelijk werken onderstaande tips ook binnenshuis. Advies is om de kamer na gebruik goed te luchten, anders is het middel erger dan de kwaal...

"Geuren om wespen op afstand te houden
Er zijn bepaalde geuren waar wespen slecht tegen komen. Om te voorkomen dat wespen uberhaupt bij je in de buurt komen hebben we zeven tips op een rij gezet waardoor je rustig buiten kunt blijven zitten.

Kruidnagel
Wespen houden niet van kruidnagel. Zet een schaaltje met kruidnagel op bijvoorbeeld de tuintafel en de wespen komen niet meer in de buurt.

Azijn
Zet een bakje met azijn (eventueel verwarmd) op tafel en de diertjes zullen op afstand blijven. Nog beter: voeg een paar kruidnagels toe.

Sinaasappel en/of citroen
Snijd een sinaasappel en/of een citroen doormidden en steek hierin flink wat kruidnagels.

Ui
Een schoteltje met een gesnipperde ui doet het ook goed. Zet het buiten en de wespen blijven weg.

Koffie
Wespen hebben een hekel aan de geur van koffie. Zet schaaltjes koffie en steek de koffie aan, zodat die gaat branden of smeulen. De geur van verbrande koffie houdt hen op afstand.

Wierook
Wespen houden niet zo van rook. Steek een of meerdere stokjes wierook aan op de plekken waar je last hebt van wespen, en weg gaan ze."
(Lees meer...)
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
@Computoon hoe steekje koffie dan aan?
Computoon
2 jaar geleden
Met een lucifer of aansteker?
Door het ontbreken van verdere aanwijzingen in dit artikel blijft de gebruiker enigszins in het ongewisse...
ronron1212
2 jaar geleden
Volgens mij brand koffie niet zo maar
Doe iets zoets in een leeg jampotje en wacht tot de wesp erin vliegt. Plaats een deksel of stukje karton op het potje en laat de wesp er buiten weer uit.
Een dieronvriendelijke val staat hier beschreven:
https://beestjeskwijt.nl/blog/wat-te-doen-tegen-wespen
(Lees meer...)
SimonV
2 jaar geleden
Eén manier is om hem met een stofzuiger op te zuigen. Een andere manier is om er met een vliegenmepper op te slaan. Een derde manier is om insecticide te gebruiken om hem te doden.
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding