Welk insect zou dit zijn?

gevonden in de slaapkamer en heeft gebeten.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Insecten
1.6K

Antwoorden (1)

Een kortschildkever uit de familie Staphylinidae.

De afbeelding levert niet genoeg informatie om te kunnen vertellen welke soort precies. De familie is héél groot en veel soorten zijn überhaupt niet vanaf een foto te determineren.
Amadea
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dank voor je reactie. Ik had er misschien bij moeten schrijven dat de foto erg vergroot is. In t echt slechts een 2 mm. Maar heb wel een flinke bult van de beet. Daarom vreesde ik dat het een vlo of bedwants was.
Amadea
2 jaar geleden
Nee hoor, dat zijn het duidelijk niet. Maak je daar maar geen zorgen om. Het kevertje voelde zich aangevallen en heeft daarom gebeten. Er zijn maar een paar soorten grote kortschildkevers. De meerderheid is klein, vele zijn minder dan 1 centimeter.