Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Drinkt een voedselmotrups ook water?

Ik heb een voedselmotrups in een bak met eten zodat ik hem kan opkweken tot mot. Hij zit in een bak met rijst, couscous, pannenkoekenmeel en pastavlinders. Ik zie dat hij zich vol eet, maar ik weet niet of hij ook vocht moet krijgen, en zo ja, hoeveel en hoe moet ik dat geven?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
1K
Amadea
3 jaar geleden
Dat is geen voedselmotlarve, want die zijn vuilwit met een lichtbruin kopje.
TurfGraver
3 jaar geleden
Uit natuurlijk voedsel zal het zijn vocht halen. In deze voedsel zit weinig tot geen vocht.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Volgens mij is het een emelt: de larve van een langpootmug. Die zijn vraatzuchtig, in tegenstelling tot het volwassen exemplaar dat nauwelijks meer eet. Er wordt ingeschat dat een emelt dagelijks een hoeveelheid van vijf tot tien keer hun lichaamsgewicht consumeert. Het liefst eten ze verse bladeren en wroeten ze in vochtige grond. Je hoeft 'm geen drinken te geven, maar ik vermoed dat hij graag een schep humus in de bak wil en zich daar dan in zal graven. Om eventueel 's nachts eruit te komen om voedsel te zoeken.
(Lees meer...)
Amadea
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding