Waar kan ik een 'volledige' determineertabel vinden ( welk soort bij is dit )?

Ik ben op zoek naar een determineertabel over de bijensoorten in onze omgeving ( dus via vragen kunnen herleiden welk soort bij je voor je hebt ).

In onze tuin zagen we een bij ( borststuk had haar ) met een opvallende tekening. In plaats van rechte lijnen was er net onder het borststuk in haar oranje kleur twee halve cirkels zo dat de zwarte lijnen leken op een X. Ik wil kunnen opzoeken welk soort het is.
Al verschillende sites gevonden met 'de bijen van bij ons'-affiches maar daar staat deze soort nooit op.

Moet je het soort herkennen als bijenspecialist mag je de naam natuurlijk ook zeggen.

2 jaar geleden
in: Insecten
1.3K

Antwoorden (1)

In de hoop dat jouw omgeving in Nederland is geef ik deze link die perfect is om de bijen mee te determineren die zich in onze tuinen kunnen bevinden: https://determineren.nederlandsesoorten.nl/linnaeus_ng/app/views/matrixkey/index.php?p=tuinbijen
Amadea
2 jaar geleden
nounka
2 jaar geleden
tkx ik ga er meteen eens piepen