Welk beestje zit er in mijn nieuwbouwhuis (2018) op de slaapkamer van mijn zoontje?

Alles voor de zekerheid zojuist gewassen op 60 graden. En alles gezogen. Maar blijf ze nog wel tegenkomen..

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Insecten
3.1K
LeonardN
2 jaar geleden
Wat is ongeveer de afmeting van dat beestje?

Antwoorden (1)

Dat zou wel eens een Bonte knaagkever kunnen zijn, Xestobium rufovillosum. Wordt ook wel Bonte klopkever of Grote houtwormkever genoemd. Deze tast vooral loofhout aan (eiken, iepen en kastanje) en soms ook grenen. Hij heeft voorkeur voor hout van balkeinden en verbindingen.
Amadea