Hoe komen er insecten binnen in mijn kamer?

Ik heb eigenlijk bijna nooit ramen of deuren open staan. En toch zijn er elke dag wel een paar wantsen en lieveheersbeestjes te vinden in mijn kamer, voornamelijk wel rondom het raam. Hoe kan dit, waar zouden ze vandaan kunnen komen, en wat kan ik er mogelijk tegen doen?

3 jaar geleden
in: Insecten
1.2K

Antwoorden (1)

Insecten kunnen door de kleinste kiertjes binnen komen, zoals luchtrooster. Daarnaast neem ik aan, dat je weleens een raam openzet. Het is allereerst goed voor je gezondheid om te luchten, daarnaast warmt verse lucht sneller op dan oude lucht, dus minder stookkosten. Als je last van mieren hebt zomers, moet je goed kijken waar ze vandaan komen en daar een beetje aluminiumfolie in drukken. Verder kunt je hier en daar een beetje muntthee neerzetten, ruikt ook nog lekker.
3 jaar geleden
Anoniempieeeee
3 jaar geleden
Ik zet mijn raam natuurlijk soms wel open, maar de beestjes vallen me juist altijd op als ik mn raam die dag niet open heb gehad. Over die kleine kiertjes zou het inderdaad wel kunnen zijn, aangezien mijn raamkozijn er op een paar plekken wel behoorlijk belabberd uit ziet. Dus zou mij niks verbazen als ze via daar dan naar binnen kunnen komen.