Welk insect is dit, rupsachtige beestjes drijven in groep in zwembad?

Ik vind deze week constant deze rupsachtige beestjes in het zwembad. Ik heb geprobeerd op te zoeken wat het is, maar vind niks wat erop lijkt. Weet iemand het misschien? Ze drijven met een grote groep in het zwembad.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
4.6K
Ritsuka
4 jaar geleden
Is het wel een insect? Lijkt op iets van een boom

Antwoorden (1)

Dat zijn volgens mij emelten, larven van een langpootmug,
Amadea
4 jaar geleden
Z512099
4 jaar geleden
Lijkt eerder op een (kegel)-vrucht van een of andere spar, emelten gaan doorgaans niet naar het zwembad...
Amadea
4 jaar geleden
Heb je de foto ook vergroot bekeken? Het zijn heus larven!
Z512099
4 jaar geleden
Mogelijk toch de cocon van een of andere rups.
https://www.canstockphoto.nl/cocon-rups-7168521.html