Kunnen zilvervisjes bijten?

en hoe komen ze in de slaapkamer en de keukenlade;s en hoe bestrijd ik ze ?,

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
1.6K

Antwoorden (1)

Waar komen zilvervisjes vandaan?
Zilvervisjes zoeken graag een badkamer, een washok of een kelder op omdat dat plekken zijn met een hoge luchtvochtigheid en een over het algemeen hoge temperatuur.

Er wordt wel beweerd dat zilvervisjes van vies houden, maar daar zijn geen duidelijke aanwijzingen voor. Wel eten zilvervisjes alles met zetmeel erin, zoals schilfertjes.

Dus in een vuile badkamer kunnen ze meer te eten vinden.

Zilvervisjes zijn niet gevaarlijk – maar wel hongerig
Zilvervisjes geven zelden problemen. Ze steken en bijten niet en ze kunnen geen ziekten overdragen.

Het is wel vervelend als er zilvervisjes opduiken in je keuken. Of in de boekenkast; dan zijn het waarschijnlijk de verwante papiervisjes.

Hier kunnen ze wel degelijk kwaad als ze van zoetigheid eten of knagen aan de lijm die boeken bijeenhoudt.

Kunstcollecties en postzegelverzamelingen hebben ook te lijden onder de zilverachtige insecten, en in fotoalbums zijn ze evenmin welkom.

De beste manier om van zilvervisjes en papiervisjes af te komen is een ruimte goed te luchten, zodat het er wat minder vochtig is.