Hoe raak ik kleine zwarte vliegjes kwijt? Ze nemen mijn koelkast in beslag terwijl die schoon is.

Ik heb steeds last van kleine zwarte vliegjes die me koelkast in beslag nemen steeds twijl ie schoon is en ook in me gezicht en soms in me blikje drinken heb van alles geprobeerd om weg tekrijgen maar blijft terug komen help ik weet geen raad meer hoe ik het bestrijden kan

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
8.3K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Waarschijnlijk last van fruitvliegjes.
Ziehier enkele tips die misschien kunnen helpen. https://www.ferokill.be/nieuws/vliegen/fruitvliegjes-bestrijden-de-beste-tips/

Antwoorden (2)

Dat klinkt inderdaad als fruitvliegjes. Alhoewel: IN de koelkast? Wat bij mij (en ook op ons kantoor - een plaag, elke zomer weer), het beste helpt: geen fruit of fruitafval laten slingeren. Gooi je afval BUITEN weg. Ook (zeker!) geen alcohol of frisdrank in blikjes en flesjes laten staan, zorg dat je alles buiten neerzet, en gooi ze helemaal leeg. Zet een bakje neer met azijn en wat druppels afwasmiddel. Ververs als er al een aantal fruitvliegjes in zijn verdronken. En volhouden! Veel succes met de bestrijding.... Fruitvliegjes vermeerderen zich razendsnel, dat was vroeger al een proef op de middelbare school.
3 jaar geleden
Summo
3 jaar geleden
Volgens mij is dit niet correct, Fruitvliegjes overleven goed bij kamertemperatuur, niet bij 4 graden. De kans dat ze dus in grote hoeveelheden in je koelkast en niet erbuiten (dat had vragensteller vast gemeld als de hele keuken vol zat) is heel onwaarschijnlijk.
zie: https://www.quest.nl/natuur/dieren/a33580821/fruitvliegjes-in-koelkast/
KarinH
3 jaar geleden
Komen fruitvliegjes niet juist op azijn af?
U kunt er o.a. vanaf komen, door een of meer lokdozen voor frietvliegjes te plaatsen, zodat de vliegjes zich niet of minder vermenigvuldigen. Dit doen ze door eitjes te leggen op uw fuit of ander zoet voedsel of dranken.
Plaatje bij antwoord