Wat zijn dit voor beestjes in huis? Ze zijn bruin/rood en stinken als je ze dood maakt.

Het zijn kleine rood/bruin/zwarte ‘vliegjes’ die een klein beetje stinken als je ze dood maakt. Vliegjes tussen aanhalingstekens want ze vliegen niet echt maar lopen/springen vooral. Ik maak er nu ongeveer 20 per dag dood. Bedankt voor de hulp!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
11.4K

Antwoorden (2)

Dat ze stinken maakt gelijk al duidelijk dat het om een wants moet gaan, een bodemwant. Maar welke soort, dat is lastig te determineren met de schutkleurondergrond van de foto.

Het zou een Berkensmalsnuit (Kleidocerys resedae) kunnen betreffen. Er zijn drie smalsnuitsoorten in de Benelux en die lijken allemaal sterk op elkaar. Maar die van de berk komt het meest algemeen voor.
. . .
bodemwant = bodemwants.
Toegevoegd op 25 oktober 2020 21:49: tekst
Amadea
3 jaar geleden
vliegjes van de berkenboom