Er zitten heel veel beestjes op mijn plafond en ik weet niet welke het zijn, kunnen jullie mij helpe?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
6.2K

Antwoorden (3)

Het lijken wel muggen die er zitten.
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Dat zijn geen muggen @marjolein55
Dat is zekerweten een mug
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
@theanswer dit zijn muggen
https://www.google.nl/search?q=mug&tbm=isch
Dat is de subimago-vorm van een haft. Ook wel eendagsvlieg genoemd, maar die naam klopt niet omdat het geen vlieg betreft en de meeste soorten hiervan meestal langer dan slechts één dag worden. Met het stadium van nimf erbij kunnen ze zelfs enkele jaren leven.

Bestrijding is niet nodig, want ze zijn volstrekt ongevaarlijk.
. . .
langer = ouder
Toegevoegd op 02 september 2020 20:12: tekst
Amadea