Dat is een Ivoorzweefvlieg, Volucella pellucens. Ook wel Witte reus genoemd. Een opvallend grote breed gebouwde hommelzweefvliegsoort die voorkomt op open plekken in bossen en bij bloemrijke hagen.
Toegevoegd op 16 juli 2020 16:47: afbeelding
Plaatje bij antwoord
Amadea
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt! Kunnen ze prikken of op een andere manier voor irritatie zorgen?
Amadea
3 jaar geleden
Nee, ze hebben geen angel en dus kunnen niet steken. Ze leven van nectar en stuifmeel. En de vrouwtjes leggen hun eitjes in de nesten van wespen, waar de larven leven van het afval van de wespen en dode wespenlarfjes.